Saturday, January 15, 2011

2 minggu sbg intern

Assalamualaikum Saudara dan Saudari,

Sepatutnya aku dah wat post nie miggu lepas, tp sbb kesibukan dengan keja a.k.a latihan industri dan aku berehat utk pulih kan diri aku yg keletihan pada ujung minggu aku pun tak sempat nk bwat post nie. Dah seminggu aku xda kat blog nie. hari-hari teringat nk on tgk tp setiap kali balik je keja rehat jap pastu trus tido. (*mengalahkan org keja shift lagi)

Bercerita pasal latihan industri aku nie, latihan aku kat sebuah kilang nie bermula dgn agak bosan maklum lah baru masuk dah masih blur tak kenal owang dan budaya kat situ, tp ada engineer kat situ yg mmg friendly sgt2. sampai suruh aku panggil mrk dgn pangilan nama mrk je, wah terasa mcm kawan mrk tu pulak. tp bila tny ttg umur mrk tu, perghhh.. tak percaya aku, juruteknik yg lyn aku mcm kwan dia dah 31 tahun umur dia. Dah 10 tahun tua dari aku, tak percaya aku sbb tgk muka mrk2 sume muda2 lagi. Sekrang nk cite pasal aku lak kat kilang tu. aku kat sana dilyn mcm juruteknik gak la (*maklum lah masih diploma) tlg tgk2 operator kat production line bwat keja (*tgk jer pastu sembang ngan operator tu, hehe). sbnrnya aku pun tak tahu apa yg mrk2 tu bwat. sbb kat situ sume nya mekanikal. aku aku nie yg daripada fabrikasi wafer mmg la sgt2 blur. hmm.. sampai hari nie aku juz tgk jer operator bwat kja dan wat beberapa benda yg supervisor  aku suruh wat. hmm...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...